Packers Hungary Club

1st down marker

technika_logo

Gondolkoztatok már azon, hogy kerülnek azok a digitális 1st down marker-ek a képernyőre? Hát engem annyira érdekelt, hogy utána olvastam angol szaklapokban és megosztom veletek is

Először is szükség van rengetek számítógépre, szenzorokra és egy valag technikusra. Minden évben a szezon kezdete előtt csinálnak egy komplett 3D-s leképezést az adott pályáról ahol a mérkőzést játszák. Magyarul az összes stadionról. Erre azért van szükség mert bár tök egyformának tűnik a játéktér minden stadionban, a valóságban minimálisan de eltérnek. Például ugye ezek a pályák nem egyenesek mint a szög hanem íveltek, domborúak egy kis fokban az esővíz könnyebb elvezetése miatt. (Mellesleg ezeket a 3D modelleket használja alapnak az Electronic Arts is a Madden játékokhoz)

firstdown

A mérkőzés napján minden kamerát felszerelnek érzékelőkkel amik pontos adatokat gyűjtenek arról a kamera milyen szögben, honnan, milyen távolságról, mekkora zoom-mal nézi a pályát. Ezeket az adatokat továbbítják egy a parkolóban ácsorgó kamionba. A kamionban dolgozó technikusok és számítógép park pedig az adatok alapján pontosan el tudja helyezni a kamera képét a 3D-s modellben.

A rengeteg adatot (szög, távolság, zoom, stb) felhasználva rajzolják be a 3D-s modellen a 1st down-t jelző vonalat sárgával és általában kékkel a scrimmage line-t. Némelyik tévé társaság a red zone-t is fel szokta tüntetni, esetleg egy egy meghatározóbb playnél a fontosabb pontokat is. És gyakorlatilag ez az egész csak arra megy ki, hogy utána a közvetítésben szereplő kamera képébe integrálják azt az egy darab vonalat.

firstdown2

De van itt még egy kis bibi. Mikor nézitek a meccseket feltűnik, hogy bizony mikor egy játékos, bíró vagy akárki lép ezen fantom vonal fölé akkor az tényleg olyan mintha rajta állna és nem magára a kamera kép “tetejére” lenne rá vetítve.

Ezt hasonló módon küszöbölik ki mint holywood-ban az úgy nevezett zöld hátteres forgatásoknál. A program két külön színpalettával dolgozik. Az egyik az amelyiket szabad felülírnia, a másik amit nem. Általában a zöld és barna mindenféle árnyalatát írja felül. Mert ugye ezek a színek szerepelnek a pályán. És minden mást nem. Tehát ha egy Green Bay játékos cipője kerül erre a digitális vonalra a program összeveti a színt a két palettával és ahol egyezést talál aszerint cselekszik. Vagy hagyja felülni írni a képet a sárga csíkkal vagy nem.

Egyébként ez a pár vonal meccsenként körülbelül 5,7-6 millió forintnyi dollárt emészt fel, plusz ennek a többszörösét a 3D modellek elkészítése.

Nagy vonalakban így működik a rendszer.

shop giay nuthoi trang f5Responsive WordPress Themenha cap 4 nong thongiay cao gotgiay nu 2015mau biet thu deptoc dephouse beautiful