- Regular Season 2017
- Preseason 2017
- Playoff 2016
- Regular Season 2016
- Preseason 2016
- Playoff 2015
- Regular Season 2015
-
09.10. Week1
SEA
GB9
17 -
09.18. Week2
GB
ATL23
34 -
09.24. Week3
CIN
GB24
27 -
09.29. Week4
CHI
GB14
35 -
10.08. Week5
GB
DAL35
31 -
10.15. Week6
GB
MIN10
23 -
10.22. Week7
NO
GB26
17 -
Week8
Bye
Week0
0 -
11.07. Week9
DET
GB30
17 -
11.12.Week10
GB
CHI23
16 -
11.19.Week11
BAL
GB23
0 -
11.27.Week12
GB
PIT28
31 -
12.03.Week13
TB
GB20
26 -
12.10.Week14
GB
CLE27
21 -
12.17.Week15
GB
CAR24
31 -
12.24.Week16
MIN
GB16
0 -
12.31.Week17
GB
DET11
35
-
09.11. Week1
GB
JAC27
23 -
09.18. Week2
GB
MIN14
17 -
09.25. Week3
DET
GB27
34 -
Week4
Bye
Week0
0 -
10.09. Week5
NYG
GB16
23 -
10.16. Week6
DAL
GB30
16 -
10.20. Week7
CHI
GB10
26 -
10.30. Week8
GB
ATL32
33 -
11.06. Week9
IND
GB31
26 -
11.13.Week10
GB
TEN25
47 -
11.20.Week11
GB
WAS24
42 -
11.28.Week12
GB
PHI27
13 -
12.04.Week13
HOU
GB13
21 -
12.11.Week14
SEA
GB10
38 -
12.18.Week15
GB
CHI30
27 -
12.24.Week16
MIN
GB25
38 -
01.01.Week17
GB
DET31
24
-
09.13 Week1
GB
CHI31
23 -
09.20 Week2
SEA
GB17
27 -
09.28 Week3
KC
GB28
38 -
10.04 Week4
GB
SF17
3 -
10.11 Week5
STL
GB10
24 -
10.18 Week6
SD
GB20
27 -
10.25 Week7
Bye
Week0
0 -
11.01 Week8
GB
DEN10
29 -
11.08 Week9
GB
CAR29
37 -
11.15 Week10
DET
GB18
16 -
11.22 Week11
GB
MIN30
13 -
11.26 Week12
CHI
GB17
13 -
12.03 Week13
GB
DET27
23 -
12.13 Week14
DAL
GB7
28 -
12.20 Week15
GB
OAK30
20 -
12.27 Week16
GB
ARI8
38 -
01.03 Week17
MIN
GB20
13
1st down marker
Gondolkoztatok már azon, hogy kerülnek azok a digitális 1st down marker-ek a képernyőre? Hát engem annyira érdekelt, hogy utána olvastam angol szaklapokban és megosztom veletek is
Először is szükség van rengetek számítógépre, szenzorokra és egy valag technikusra. Minden évben a szezon kezdete előtt csinálnak egy komplett 3D-s leképezést az adott pályáról ahol a mérkőzést játszák. Magyarul az összes stadionról. Erre azért van szükség mert bár tök egyformának tűnik a játéktér minden stadionban, a valóságban minimálisan de eltérnek. Például ugye ezek a pályák nem egyenesek mint a szög hanem íveltek, domborúak egy kis fokban az esővíz könnyebb elvezetése miatt. (Mellesleg ezeket a 3D modelleket használja alapnak az Electronic Arts is a Madden játékokhoz)
A mérkőzés napján minden kamerát felszerelnek érzékelőkkel amik pontos adatokat gyűjtenek arról a kamera milyen szögben, honnan, milyen távolságról, mekkora zoom-mal nézi a pályát. Ezeket az adatokat továbbítják egy a parkolóban ácsorgó kamionba. A kamionban dolgozó technikusok és számítógép park pedig az adatok alapján pontosan el tudja helyezni a kamera képét a 3D-s modellben.
A rengeteg adatot (szög, távolság, zoom, stb) felhasználva rajzolják be a 3D-s modellen a 1st down-t jelző vonalat sárgával és általában kékkel a scrimmage line-t. Némelyik tévé társaság a red zone-t is fel szokta tüntetni, esetleg egy egy meghatározóbb playnél a fontosabb pontokat is. És gyakorlatilag ez az egész csak arra megy ki, hogy utána a közvetítésben szereplő kamera képébe integrálják azt az egy darab vonalat.
De van itt még egy kis bibi. Mikor nézitek a meccseket feltűnik, hogy bizony mikor egy játékos, bíró vagy akárki lép ezen fantom vonal fölé akkor az tényleg olyan mintha rajta állna és nem magára a kamera kép “tetejére” lenne rá vetítve.
Ezt hasonló módon küszöbölik ki mint holywood-ban az úgy nevezett zöld hátteres forgatásoknál. A program két külön színpalettával dolgozik. Az egyik az amelyiket szabad felülírnia, a másik amit nem. Általában a zöld és barna mindenféle árnyalatát írja felül. Mert ugye ezek a színek szerepelnek a pályán. És minden mást nem. Tehát ha egy Green Bay játékos cipője kerül erre a digitális vonalra a program összeveti a színt a két palettával és ahol egyezést talál aszerint cselekszik. Vagy hagyja felülni írni a képet a sárga csíkkal vagy nem.
Egyébként ez a pár vonal meccsenként körülbelül 5,7-6 millió forintnyi dollárt emészt fel, plusz ennek a többszörösét a 3D modellek elkészítése.
Nagy vonalakban így működik a rendszer.