- Reg. Season 2018
- Preseason 2018
- Reg. Season 2017
- Preseason 2017
- Playoff 2016
- Reg. Season 2016
- Preseason 2016
- Playoff 2015
-
09.10. Week1
CHI
GB23
24 -
09.16. Week2
MIN
GB29
29 -
09.23. Week3
GB
WAS17
31 -
09.30. Week4
BUF
GB0
22 -
10.07. Week5
GB
DET23
31 -
10.16. Week6
SF
GB30
33 -
Week 7
Bye
Week0
0 -
10.28. Week8
GB
LAR27
29 -
11.05. Week9
GB
NE17
31 -
11.11.Week10
MIA
GB12
31 -
11.16.Week11
GB
SEA24
27 -
11.26.Week12
GB
MIN17
24 -
12.02.Week13
ARI
GB20
17 -
12.09.Week14
ATL
GB20
34 -
12.16.Week15
GB
CHI17
24 -
12.23.Week16
GB
NYJ44
38 -
12.30. Week17
DET
GB31
0
-
09.10. Week1
SEA
GB9
17 -
09.18. Week2
GB
ATL23
34 -
09.24. Week3
CIN
GB24
27 -
09.29. Week4
CHI
GB14
35 -
10.08. Week5
GB
DAL35
31 -
10.15. Week6
GB
MIN10
23 -
10.22. Week7
NO
GB26
17 -
Week8
Bye
Week0
0 -
11.07. Week9
DET
GB30
17 -
11.12.Week10
GB
CHI23
16 -
11.19.Week11
BAL
GB23
0 -
11.27.Week12
GB
PIT28
31 -
12.03.Week13
TB
GB20
26 -
12.10.Week14
GB
CLE27
21 -
12.17.Week15
GB
CAR24
31 -
12.24.Week16
MIN
GB16
0 -
12.31.Week17
GB
DET11
35
-
09.11. Week1
GB
JAC27
23 -
09.18. Week2
GB
MIN14
17 -
09.25. Week3
DET
GB27
34 -
Week4
Bye
Week0
0 -
10.09. Week5
NYG
GB16
23 -
10.16. Week6
DAL
GB30
16 -
10.20. Week7
CHI
GB10
26 -
10.30. Week8
GB
ATL32
33 -
11.06. Week9
IND
GB31
26 -
11.13.Week10
GB
TEN25
47 -
11.20.Week11
GB
WAS24
42 -
11.28.Week12
GB
PHI27
13 -
12.04.Week13
HOU
GB13
21 -
12.11.Week14
SEA
GB10
38 -
12.18.Week15
GB
CHI30
27 -
12.24.Week16
MIN
GB25
38 -
01.01.Week17
GB
DET31
24
Skycam
Biztosan mindenki látott már NFL közvetítések alatt egy dróton himbálódzó droidot a játékosok feje felett. Ez a képrögzítő alkalmatosság az úgy nevezett Skycam. De miért van rá szükség, ha itthon Európában szinte sehol nem alkalmazzák a gurulós fociban, még is mindenki maximálisan élvezi a közvetítéseket aki rajong az európai fociért? Erre nagyon egyszerű a válasz: Az NFL-ben (és az NCAA-ban is) olyan szintű stratégiai elemzések folynak ami semmilyen másik sportra sem jellemző. A tökéletes elemzéshez pedig nagyon kevés az úgynevezett sideline kamerák felvétele. Felülről-hátulról egy teljesen más dimenziója nyílik meg a játéknak, sokkal könnyebben elemezhetők az adott playek. Ám még sem ez keltette életre a Skycam-et, hanem mint megannyi új dolgot: a marketing, és a pénz. De hogyan is működik ez a rendszer?
A Skycam rendszer egy kábeleken kifeszített, számítógépek által stabilizált és mozgatott kamera. Az 1980-as években szabadalmaztatták a rendszer ezen a néven. Ezekben az években csak nagyon korlátozottan, amolyan teszt jelleggel működöt, mert bár az elgondolás tökéletes volt a technikai háttér, a számítógépek kapacitása és a szervomotorok fejlettsége még nem állt azon a szinten, hogy mérkőzésről mérkőzésre élvezhesse ezt a nagy közönség.
Úgy kell ezt elképzelni mint a 3D-s közvetítést. Nah nem az ultra modern 3D-s tévékre gondolok, hanem amikor egy kimerevített képen körbe forog a kamera, és az adott pillanatot teljes 3D-ben mutatja be. Volt erre már példa az idei közvetítések alatt is. Az NBC szerelt fel ilyen úgynevezett FreeD kamerákat a Cowboys stadionjába kísérleti jelleggel. És ahogy ez jelen pillanatban még gyerekcipőben jár, ugyan így járt a 80-as években a Skycam kamera rendszer is. Reméljük a FreeD technológia is hamarosan mindennapos lesz a közvetítésekben.
Tehát az első ilyen kamerát 1984-ben próbálták ki San Diego-ban egy Chargers – 49ers mérkőzésen. Mégis csak a 2000-es évek elején terjedt el az ESPN és az ABC jóvoltából. Jelenleg a ESPN/ABC és a FOX/CBS is más más rendszert használ, eltérő paraméterekkel, de a működési elv ugyanaz. Azt tudni kell még erről, hogy nincs minden tévé társaságnak Skycam felszerelése, és nem minden stadionban van kiépítve ehhez az infrastruktúra. A feszítőkábelek komplex rendszerét nem olcsó mulatság kiépíteni és nem kis szaktudást igényel.
Maga a rendszer 3 fő egységből áll. Magából a kamerából, a kábel rendszerből és az ehhez kapcsolódó szervomotor hajtásból, valamint az ezt az egészet működtető számítógépes háttérből.
A kamera maga alig éri el a 14-18 kg-ot. A rendszer hasonlóképpen működik mint a sífelvonók. Nem maga a kamera mozog hanem a kábelek húzzák az adott pozícióba. Maximális mozgatási sebessége közel 50 km/ó ami garantálja, hogy egyetlen play lényegéről sem maradjon le senki. (A NASCAR-ban használt hasonló rendszer ennél jóval gyorsabb) A rendszert általában két ember üzemelteti. Egy úgynevezett pilóta és egy operátor. Mint a nevéből kiderül a pilóta az ki mozgatja a kamerát a pálya felett, követi a playeket, magyarul repül, innen ered a neve is. Az egész rendszer annyira fejlett hogy gyakorlatilag egy darab botkormánnyal irányítható mint akármelyik pc-s szimulátor. Az operátor az aki eközben a kamera technikai beállításait felügyeli: a fókuszt, fényerőt, nagyítást stb.
Mint az élet minden területén itt is beüthet a baj, hiába van túlbiztosítva a rendszer. A sodort kábelek kevlár borításúak, szálanként közel 300 kg-os terhelhetőséggel. (Mellesleg ezek belsejében futnak az optikai kábelek amiken az adatok száguldanak a kamera és a számítógép között). 2007 október 14.-én egy 49ers – Saints meccsen történt incidens, utólag emberi mulasztással indokolták. Senki nem sérült meg, bár a zebrák eleinte tanácstalanok voltak, lévén ilyen eseményről semmit nem írt a szabálykönyv. Ez volt az első és azóta az egyetlen eset mikor Skycam miatt kellett megállítani a játékot. Legalábbis az NFL-ben. 2009-ben egy NCAA derbin tépte le az egész rendszert az erős szél, és csapódott a játékosok közé a kamera. Itt sem sérült meg senki. 2013-ban történt sérüléssel járó baleset ezen kamerák használata közben, de nem köthető az amerikai focihoz, ugyanis egy autóverseny közben szakadtak el a kábelek több sérülést is okozva az embereknek.
Egy ilyen Skycam kamera cirka 26 millió forintba kerül. És ez csak maga a kamera, sem a kábelezés sem a motorok, sem a számítógépes háttér nincs benne. Jelenleg csak a Sony és a Panasonic gyárt olyan kamerát ami megfelel a Skycam rendszer speciális igényeinek.